Mobilvecka !

För en vecka sedan, på söndagen - natten till måndagen, skulle vi (lillebror, pappa & jag) byta abonnemang. SIM-korten pluppades i på morgonen, shopp - alla iphonarna var låsta. Kuuuul! Pappa fick åka till lillebrors jobb och låna en telefon där, försökte få tag på mig och åka in till en mobilaffär. 2000:- för att låsa upp dem. tog ett tag, tre dagar för min del. Flippade i SIM-kortet i mammas gamla tlfn, vilket jag inte förstår är att den är operatörlåst - dvs. Den fungerade inte speciellt bra. Nästa steg, mamma tappar sin mobil i marken och den går sönder. Varav hennes mobil nr 2 inte heller fungerade. När min mobil väl fungerade glömde jag den på enhete .. Haha suuuuck. Mamma köper ny telefon, pappas uppgraderas och min låses upp. Lillebror får inte sin mobil han ska få från jobbet, så strul där också! Denna vecka har fått mig att inse hur LÄSKIGT beroende man är av sin telefon.. Herre hur gjorde man förr?? 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: