en helg i bollnäs

 
hej hallå! vill be om ursäkt för blogg-torkan men har haft så mycket att stå i den senaste veckan. började forna vardagar med en fantastisk avslutning. krossade åter igen fingrarna för att SJ skulle se vilken supebra resenär jag är och kanske ge mig någon form av ersättning, hihi. ' ..dock tappar jag nu hoppet på crossed fingers. 
destinationen var Bollnäs, men den till synes så smidiga resvägen ändrades snabbt, då vi pga ledningsfel blev avkastade i Gävle. ersättningsbussar utlovades, stackars "personal" säger jag bara, när det visade sig att inga bussar kom och de fick stå till försvars mot en mängd irriterade, trötta och stressade resenärer då "de" välde ut ord och meningar utan visor, jag som den nu sansade person jag en gång är (inte), tog mitt förnuft till fånga och skaffade en vän att prata med under den långa väntetiden..
himlen hade skiftat från klarblå till näst intill nattsvart. min älskade vän kom och mötte mig vid bussen, och utan dagens hightech (ficklampan på mobilen) hade vi lätt missat henne.
vi hann nappt med ett hej innan det nalkades middag med de lite mer åldersbenägna människorna + hennes lillebror. tacos stod på schemat och jag kan inte minnas senast jag åt mjukt bröd, var helt okej men föredrar nog det hårda krispiga.. ;)
vi hann med idol och mys framför TVn. hittade även världens roligaste mobilspel som vi broderligt turades om på. det vart mycket prat och sitta i soffan. klockan tolv blev vi dock hungriga och rostade mackor mitt i natten. ännu en grej jag inte kan minnas senast jag åt - vanligt vitt bröd.. med smör, ost och marmelad. gick ned men föredrar skinka eller leverpastej, hihi.
vi tog en lång sovmorgon och gick upp lagom i tid till att hennes pappa skulle åka till stan för att leta efter present till en familjevän de senare skulle fira. Jag & Milla åkte med, gick runt lite i affärer innan vi avslutade förmiddagen med en god sushi-lunch. efter tidig middag på potatismos & kötbullar, bjöd kvällen på upptäcksfärd i en gammal lada, lite oväntade grejer rotades fram och observerades. kändes som när man var liten och busig, för det kändes verkligen inte som ett ställe man bara fick klampa in på.
 
eftersom att jag är ledig på måndagar, kunde jag stanna en dag extra, en mycket god ide tyckte vi ända tills vi festade till det lite, vilket samtidigt slog till för oss när vi resta oss, haha dummer. jag hade inga mediciner för denna dag så fick en sömntablett av henne. blev helt konstig, kunde inte forma ord eller meningar, vinglade nör jag gick och allt som lämnade min skepnad var sludder. jag blev rädd för mig själv och vi gick och la oss.
vaknade upp med samma problematik och fick verkligen anstränga mig vid varje bokstav och arbeta med varenda cell för att veta vart och hur jag skulle komma framåt. var bland den läskigaste upplevelsen jag någonsin varit med om. tanken var att jag skulle åka och måla krokil med mamma på måndagseftermiddage. MEN jag fick inte ens komma upp till hennes kontor då jag i telefonen sluddrade som en drog- eller alkoholberusad gubbe.
 
men summan av kardemumman har jag haft världens bästa helg med fina fina M <3 flera sådana resor röstar jag för! :D
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: