En gång för alla !

Det högg i hjärtat. Jag orkade inte mer. Jag ville ge upp, låta min själ sväva iväg till ett ställe där varje minut inte var en kamp. Dit stegen inte var tunga, dit energin inte bara var vilja.

Missbruken tog tag i mig som att någon räckte ut handen, jag trodde att det var en vän. Ack så fel jag hade. Min lilla genväg till en lättare vardag ledde mig bara ner i det våta sunkna träsket. Med slutna ögon letade mig fram i hoppet om att hitta den där handen jag trodde skulle dra mig upp, jag sträckte mig så långt att jag hamnade utanför all annan fokus. Jag litade inte på någon utom mig själv. Kände mig sviken av värden som lurat mig ner i träsket.
Jag fortsatte att blunda, i mitt huvud omvandlade jag det sunkna till mitt alldeles egna lilla paradis. Där var jag lycklig. Jag förstod aldrig att jag bara sprang från verkligheten.
PANG sa det när jag blev ikappsprungen. Där stod jag blottad och chockad över hur ont något kunde göra. Verkligheten - det blev min värsta fiende.

Min rädsla för sanningen höll på att kosta mig livet.
Idag är jag påväg tillbaka. Vägen har gjort så ONT, men jag har kommit över det värsta krönet. Nu blir det bara bättre och jag är så glad över att jag vågade!
Så tacksam för alla som hjälpt mig att ta detta beslut - att vilja bli frisk. På riktigt!


Postat av: Li

Du är den modigaste jag vet och jag är rörd till tårar av hur du vågade ...på Riktigt på väg...med en vilja som är på riktigt.Helt jävla underbart!
Önskar mej lite av din styrka...men låter mej istället inspireraaras å bli stärkt av ditt jävlar anamma å gå samma väg.du ger hopp,mod,styrka...å leenden...man vill liksom dit,genom helvetet för att nå dit...dit där du nått.det går ju,å de verkar fint.
Fan va bra du är!
Jag skriker(sjunger glatt)när
Jag kommer runt värsta krönet (vägrar att ta nån genväg),så vi ses i Livet!;-)
Tack snälla

2013-07-31 @ 04:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: