Tillbakablick

Blickar tillbaka, läser rader skrivna av mig. Skillnaden skriker - då & nu. Dippar finns och idag ser jag det så tydligt. Det är skillnad på att må dåligt och att vara sjuk. Världen som jag levde i var min egna, något jag tillverkat för att slippa den verklighet jag trodde skulle trasa sönder mig. Tog saken i egna händer och bäddade min egna grav, utan att förstå. Röster från mitt huvud drog mig ned mot golvet samtidigt som omvärlden bad på sina bara knän, att jag skulle ta emot deras hjälp. Jag föll och kom inte upp, accepterade inte samtidigt som jag gav upp. Utvägen var igenväxt, från de träd jag själv planterat. Jag brottades mot dubbelmoral samtidigt som jag inte kämpade för det friska. Jag föll, men reste mig igen. 

Idag har jag backat lite, inte fallit men tagit ett steg tillbaka. Inte i det forna beteendet, utan i något annat. Förmodligen någon form av försvaramekanism, är rädd för att må bra - att det då ska tas ifrån mig och flöda över med besvikelse, ännu ett misslyckande. Jag vill känna, veta att det är verkligt. Min verklighet har alltid innehållit smärta, där får jag min association ifrån. Jag önskar bara att jag en vacker dag ska VÅGA leva.



 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: