Matschema

När jag ändå är på resande fot kan jag svara på en kommentar hur man äter på en dag för viktuppgång .
Upplägget på Capio är att man äter normalportioner och mellis, det går man inte upp av. Utan den är förmiddagsmelliset som består av en näringsdryck. När man blir normalviktigt bytet man igen mot en frukt, där är skillnaden och då håller man vikten.
Så hur ser det ut?
Frukost; 1 macka med smör + pålägg. Ca 2-3dl fil/yoghurt, halv banan och flingor. Till det kaffe/te och nyponsoppa/juice
Mellis; näringsdryck/frukt
Lunch; 2-3 äggstora potatisar, 6 köttbullar, 3msk sylt och mjölk.
Mellis; 2-3dl fil/yoghurt, halv banan och flingor.
Middag; en kycklingfilé i ugn och stekt potatis som motsvarar 2-3 äggstora potatisar, 3msk sås och mjölk
Mellis; 1 macka med smör och pålägg


Men det är viktigt att komma ihåg att det här schemat kräver väldigt mycket stillasittande, gör man någon fysisk aktivitet måste man självklart äta mer.
Man kan tänka att ett huvudmål ska vara 600kcal och ett mellanmål 300kcal :) Hoppas att det hjälpte lite :)


Postat av: Cecilia

Det värmer. Tack! Haha tycker du det? Tar jag som nåt positivt ;)

2013-08-18 @ 16:27:57
URL: http://vagenupp.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är mindre än vad jag hade väntat mej. På dagvården består våra mellanmål av macka med pålägg och mjölk/nyponsoppa och banan/en skål nötter/etc.. OCH näringsdryck. Både för- och eftermiddag. Dessutom måste vi äta frukt efter lunch och middag. Trodde inte att det kunde skilja så mycket på matschemat... Inte konstigt att man går runt och är proppmätt JÄMT!! Erat schema låter ju mer humant...!

2013-08-18 @ 18:17:39
Postat av: Anonym

Är inte schemat individuellt också? när jag var där hade jag en extra macka morgon och kväll samt 2 nd på förmiddagen.
det är jätteroligt att läsa om hur mycket bättre du mår nu :)

2013-08-18 @ 18:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: