mössa med öron

 
helluuuah!
vilken dag!
började med enhet, efter det skulle man bara åka hem, men vad händer. jo, en olycka i tåg-trafik så att inga tåg går. ersättningsbussar skulle gå från någonstans jag inte hittade till. gick till slussen men inte heller särifrån gick några tåh. fick panik och ringde mamma, grät som ett litet barn, så la på. fotade min vy och mmsadeså att hon kunde se vart jag var, som hon mot all förmodan också förstod vart jag var.
 
hittade tillslut en buss som tog mig in mot stan. kände inte att jag klarade av att vara hemma själv, så gick runt vid centralen i en två timmar. fyndade en fin liten väska som plåster på orienterings-såren.
nästa stepp var mötet med den snyggaste tjejen i gymnasiet. alltid haft ögon på och vi tog studenten tillsammans. och JUST idag går jag runt där och ska vara snygg, men inte han göra iordning mig imorse, så går runt där med min mössa med öron på. VAD ÄR ODSEN?! 3år sen man såg henne sist och nu står hon och ropar mitt namn, blir som ett första intryck igen ..med björnmössa med öron på... suuuuck..
möter upp mamma hemma som lagar mat. hjälpte till med en äppel- och persikokaka. tittade lite på TV, träffade lillebror och fick skjuts ner till pappa.
vartpå hejdå-kramen slutar med en armbågning rakt på snoken. så min redan svullna stackars lille näsa ner inte längre ut som en runt köttbulle, nej nu tog mammas armbåge svullnaden till en helt ny nivå!  hah..
 
nu är jag i alla fall hos pappa, alla mål på dagen är avklarade och nu vankas det sova om mindre än en timme..
 
som svar på en kommentar om hur många mål om dagen jag äter; äter jag sex gånger omdagen.
frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällis.. :)
 
sov bäst alla mina fina läsare :D
ciao
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: