en vecka på dagvården

 
tjohoo, nu är jag på banan igen!
snart en vecka har gått sen jag började på dagvården. vet inte om jag ser att det är lättare än första dagen som var full av nya intryck. kändes mest jobbigt and it still does. menmen man får väl se det från den ljusa sidan; varje dag ett nytt steg mot friskhet.
 
började dagen med ett gemensamt samtal med en patient och två av behandlarna (som är tre)., vi är maxade med patienter - 8st. bordet är fullsatt, likaså sofforna vid vilan. men det är skönt att vi är en liten grupp :)
 
sitter hos pappa nu, igår var det mamma. riktigt jobbig gårdag, nästan sprang till pappa, jätteotrevlig och bad om ångestlindrande tabletter som jag själv inte får bevara (för mamma & pappa). för på dagvården har man ordning på all sin medicinering själv, men föräldrarna mina tyckte inte att det var passande för min del.
 
ångesten har verkligen suttit i hårt denna vecka.. den enda som riktigt kan hantera den är mamma. hon är nog egentligen den enda som vet vad man ska göra, vad just jag behöver under de tårfyllda stunderna. även om jag ibland tyckt att tyglarna varit lite väl åtdragna ibland..
 
men men, nu sitter jag här och det är ganska bra.. men en ständig orohetskänsla i kroppen. tar mig sakta fram med en darrande kropp..
 
nej nu ska jag hjälpa pappa med ihoppsättning av en ny ångdamsugare ;) hej svejs!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: