thai wook


tjosan.
himla rulle på dagens uppdatering måste jag säga, hah! precis hemkommen från behandlaren. trött som en fisk sitter jag i sängen med en sprite zero.. eller jag satt, den är slut nu. gott. satte på tekokaren men blev för omständigt då köket fylldes av matos och runtspringande människor. panik ända in i hjärnroten och jag gick upp till mitt rum.

lite panikartad kväll i huvudet nu. mia har en tendens att vända mig upp och ned, ut och in. inte nog med det åkte vi försbi en thairestaurang för att beställa hem dagens middag till fyra hungriiga magar. det var jobbigt, rentav skitjobbigt att vara inne på restaurangen. tre minuter stod jag ut tror jag, sedan sprang jag in på toaletten. kom ut när mamma hade fått fyra wooklådor i handen. innan var jag och köpte på mig min gurka och spriteen. helt onödigt då vi redan hade två orörda gurkor hemma i huset. och jag skulle ju ta te med honung, inte sprite liksom. ajaaa. ska göra ett nytt försök när dem är klara nere i köket. det går inte att vara där nu. vet inte riktigt varför detta framkallar så mycket ångest. tror att det har med kinamaten att göra. för att det är en typiskt sådan där "övergångsmat". mellangång, bron från salladsblad till husmanskost. wook är inte det lättaste alternativet men i många fall vältigt okej mat. inte för farligt som jag till exempelt upplever en korv med bröd. men heller inte lika "trygt" som en räksallad.. helst utan räkor. ja, jag tror att ni förstår lite hur jag menar där.. hatar detta. men vad hjälper det, måste agera istället för att gnälla. så får helt enkelt fortsätta och satsa på att klara av tet snart iaf. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: