snurr i huvudet och maten, såklart.


rastlösheten gav mig paniiik, så jag fick följa med pappa till affären en stund. köpa tråk, meen nödvändiga saker till nya huset. nivet, diskmedel, borstar, papperskorg, lukta-gott-grejer, elproppar,ljus ..osv. bättre än ingenting och inte mycket värre än att gå runt i en mataffär och pricka av en gammal liten lista, hah.

är trött. inte så värst possitiv alls. känns bara jobbigt. osäker och rädd för kommande tid. närmsta timmar, dagar och förmodligen månader. rädd för att ha givit med medgivande men fortfarande ha ett val. det är ju så mycket som säger att jag inte borde ringt, inte borde säga OK eller kanske göra något som mest är nödvändigt och för min egna skull. det är svårt, att titta bort från det sjuka. titta bort från den vardag jag kommer lägga bakom mig, som kommer att kännas precis detsamma som att utan dubbar springa ut på en bräcklig is. men jag fortsätter att försöka. peppa och hålla tankarna uppe på något bra - eller inte alls. låta bli att gräva ner mig för mycket i ångesten.

Lite snurr i vardagen och brytning i ägg-kokningen. för det första hämtades det ur kylskåpet. var nästan lite lättare när det var 'hårt'-are än vanligt. och tråkfärgen byttes ut som för tillfället fick denna nyans att verka spännande. under allt hårda tryck skrattar jag lite åt min återkommande tabbe att lägga på kaviarn INNAN jag skalat ägget. riktigt nöt jag är ibland.



Men just nu känns denna kamp värdelös. håller jag fast vid mitt OK kommer jag inte få välja. varke färg, mäng, smak eller tid. vad spelar det för roll att hålla på dessa tyglar egentligen. det här som jag inte kan tillåta mig eller vill ha, kommer bli tvång och vardag. hur ska det hjälpa? ni ser, allt är ännu snurrigare än vanligt och jag velar inför morgondagen. 1kg+ ? antagligen inte. tror dock jag håller mig på +, men kanske mer 0,5kg.. vill inte mer.

Postat av: Masja

Kämpa tjejen. Du är stark.



Jag har varit i helvetet själv o vet hur jobbigt det är. Idag har jag kommit långt, men är ännu inte återställd. Det får ta sin tid tänker jag.



Ta en dag i taget. Krams

2012-02-13 @ 20:24:46
URL: http://masjaoart.blogg.se/
Postat av: sofia

Du får förhoppningsvis permisar när det är lite stabilare, då kan du ju käka mellanmål och middagar hemma/påstan! Sen när du är klar där inne, då kommer du kunna äta vad DU vill, inte vad det sjuka tycker är "okej".

Håll fast!!



cake pops är typ söndersmuladkaka doppad i choklad haha!

alltså.. vet inte vad jag ska svara på matsschemat. Äter alla dagar, regelbundet. Men på fel tider. Försöker få ordning på det nu. Försöker gå upp varje morgon. Oftast är jag vaken till mellan 3-6 och ja... Jag får i mig det jag behöver osv för viktuppgång.

Har rekomenderade nd, men tar dom bara ibland. Har inga svårigheter för att få i mig mat nu och vikten pekar ju uppåt. Även om det kanske är ett väldigt dåligt sätt att gå upp i vikt på...

Kort och gott - jag har matschemat som grund och äter efter dom mängderna (men större mellanmål. förut kunde jag äta ett litet fruktmellanmål, nu blir det aldrig bara en frukt utan alltid någonting till)

Men denna vecka ska jag försöka hålla rätt tider också! Hur frisk blir jag av att vända på dygnet? Njet.

Borde försöka hålla mig ifrån att småäta också, hehe..

2012-02-13 @ 23:45:55
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: