pyttipanna och flytt


hallå ni där ute som fortfarande orkar hålla ögonen öppna,. som den övernaturliga icke-sovaren jag en gång är, sitter ögonlocken alltid fem varv runt huvudet. enligt kroppen i varje fall, annat är det väl utseendemässigt..

hur som haver. försvann bort ett tag till pappa., lillebror sällskapade och ville ha middag. jag var på ICA och fick ta med mig den beställda maten; pyttipanna, ketchup, mjölk och ägg. den sistnämna ingrediensen skulle tillagas på speciellt sätt - stekt på ena sidan med rinnig mitt, [gula]. mina kökskunskaper betvivlades dock, och tyvärr blev misstron bekräftad efter ett tappert försök vid spisen. hah.

trots planerat besök på lördag, kunde min kära faster inte hålla nyfikenheten i schack och tog en förbisväng med blomma och kaffe efter jobbet. den passade perfekt på ett par vita blomben. Marcus kom även han förbi som sällskap på övervåningen åt lillebror. själv fick jag plocka upp ovälkomnade sniglar ur akvariumet. inte fullt så kul som jag tänkte mig att en flytt kunde vara. hah. skjuts hem och nu återstår inte mycket mer av dagen..

PS. misslyckande från min sida gällande kvällens 'mission', soffan ni vet. jag tror nog att den där djupa övertygande stämman saknas i min röst.. men det får gå, var ju trots allt farmors dopmöbelpresent. dessutim är det ju pappas hus, faktiskt! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: