dagens aktivitet !..


Goder tidig kväll, eller vad man nu kallar denna tid för ..
Just nu, när jag ska hålla mig så lugn jag bara kan och inte ens behöver ha dåligt samvete egentligen för att spendera hela dagarna i sängen --> kan jag inte sitta still. 90% av tiden gör jag det ändå, men ett sms slinker iväg lite då och då till pappa "behöver du handla? får jag följa med?", behöver inte han det brukar mamma offra sig, hah. och det brukar alltid fattas något, typ saft eller gurka som ryker i ett naffs.. heh.

Idag vet jag att mamma har sent möte på jobbet och kommer hem därefter. Dvs. en helt ensam dag. mormor och morfar spenderar precis som jag, mesta delen i sängen. men pratglada är dem om man stöter på dem under de vakna timmarna. men man får passa sig om man är trött, annars slår huvudet knut av allt babbel .. ;)

Rastlösheten slog till efter bara några timmar framför TVn. jag visste nog det, Lillebror får inte vara här pga smittrisk, P jobbar och klockan tickar på.. ett sms for iväg till pappa.. dagen till ära hade jag kommit på en sysselsättning som oftast lyser med sin frånvaro - panta burkar. pappa skjutsade mig till affären, jag rensade ut saftflaskor, cola burkar, energidrycker och allt vad det fanns på rummet. snodde i sista sekund alla mammas flaskor från soppen, fick lite dåligt samvete och frågade pappa om han trodde att det var okej. det var det, mamma brukar ändå samla ihop allt och slänga på sopptippen. så eeegeeentliiigeeen gjorde jag bara henne en tjänst, hih.

[sorgligt att min "roliga" sysselsättning inte är mer än att panta burkar eller hjälpa till någon av föräldrarna i affären]

hur som haver. fyra kassar kom jag in på ICA med. snacka om samling. pappa bidrog med en påse. ni kan ju tänka er hur många burkar/flaskor man trycker in i den där maskiner om det kommer ut en lapp på nästan 80:- Dock började vi nog sakna våra flaskor lite väl mycket, för ut ur affären kom vi ut med en Cola Zero & marabou till pappa, 7up light till mig. heh.



Postat av: mamms

2012-02-15 @ 20:54:31
Postat av: mamms

Men HALLÅ där - jag är miljömedveten och pantar alla burkar!!

2012-02-15 @ 20:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: