blodtryck & puls


hallå i stugan! :)
sitter lite halvt nedbäddad, druckigt te och suger på en läkerol. gottigott. kommer ju inte att vara något problem för mig att börja äta godis sen, så mycket sött som jag trycker i mig redan nu. hah. ;) man kan ju hoppas i varje fall - fredagsmys eller biogodis måste ju varenda människa kunna 'tillåta' sig. visstvisst`?

lyckades slumra till lite vid klockan sju imorse, vaknade inte förrän ..25min innan jag och mamma skulle sätta oss i bilen och åka in mot stan och behandlaren. det första jag gör är att slänga fram håret under duschen. smart prioritering, hah. de sista tre minuterna blev till tekokning och honungstillsättning i mammas kaffe-take-away kopp.

hos Mia gick det bra. men eftersom att jag är där jag är och inte är hos läkare och tittar blodtryck, puls eller vikt var och varannan dag - Ropade Mia in sin arbeskamrat för att åtminstone titta min puls.. som faktiskt pumpade på väldigt bra! ingen fara på taket här - så i nuläget ser det mesta helt okej ut. men förstår henne, hon måste kunna stryka vissa medicinska delan för att inte hamna i sitsen att vara den som kan göra ett agerande, men inte gör det..
hur som haver - lungt. mammas oro vet jag dock inte om den någonsin kommer kunna lugna sig i detta läge. Gurkinhandling, mjölk, korvstroganoff-ingredienser och ett ICA besök senare, åkte vi tillslut hem mot värmen. :)
"min" favorit tidning hade till min glädje kommit ut idag, därför fick den smidigt slinka ner i varukorgen. DOCK ser det ut som att vi har glömt den kvar på affärens rullband. typiskt!..

Gårdagens,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: