Bedömningssamtal Capio


Hallå alla!
hekommen från ett långt samtal, undersökning och genomgång på Capio i Upplands Väsby. det gick bra, men ställdes inför frågor och tankar jag inte riktigt var beredd på. de har gjort om lite i både maten och rummen. men jag läggs in, men inte nu. det är några patienter som håller på att förflyttas till dagvård, så om tio dagar ungefär, trodde dem. men allt är väldigt skört. jag fick en ordination till att hålla mig vid liv. går jag ner bara något kilo nu, kommer jag inte in. då kan de inte ta ansvar.. men som många andra kan jag titta bort från kroppsliga smärtor och ser inte mig själv som fysiskt "instabil". men nya mediciner [som jag hämtade ut idag] ska få mig att inte orka längre än till kudden, dämpa ångest och dumma tankar. från 1st tablett/dag - kommer jag nu att ligga på 17st/dag. Herregud. HEJ ZOOMBIE !

självklart är jag kluven. att lägga in sig själv - hur lätt är det på en skala?! för mig har det tagit ganska exakt ett år att inse dess värde och nödvändighet för mig. jag är liiite ensvis - "kan själv". men nu har jag fått min chans att bevisa. men i nuläget känns det ändå OK. ganska bra. jag vill ju komma ur det här.

vi gick igenom matchema. jag fruktar lite för den där förmiddagsnäringsdrycken som förra gången jag var inlagd på samma ställe bara handlade om 1st - men nu 2st vid samma klockan tio-mål. herreminskaparevadharjaggettmiginpå?! kommer för i övrigt börja med halvportioner till lunch och middag. men det lär väl utökas relativt snabbt. annars kunde jag "mattiderna" relativt mycket utantill sen förra gången.
8.00 - frukost.
10.00 - ND.
12.00 - Lunch.
14.00 - mellis.
16.30 - middag.
19..ngt - kvällis.
fick även 'bestämma' om jag ville ha yoghurt/fil eller gröt till frukost. och yoghurt/fil eller risifrutti till mellis.
vad skulle ni ha valt? jag har beslutsångest som vanligt, hah.
men att äta är NORMALT. jag vill ju kunna. utan att tänka.

som sagt. gäller för mig att övervinna min räddsla [och intryckta förakt] gentemot inläggning och enheter, göra det bästa av allt. se det som en chans och möjlighet istället för något negativt, tvångsmässigt "skit". PEPPA GÄRNET!

kommer vara sängliggandes och färdas runt i rullstol.. suck. men som sagt, jag får gå in med possitiv inställning i det här. pappa tyckte i alla fall att jag var duktig under tiden hos läkaren, hihi. så duktig att han köpte mig en fiiiin klocka direkt efter! ;) jag har VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!!


Postat av: nicole

Jag tycker att yoghurt och risifrutti är godast! Du kommer att må så mycket bättre sen när du är frisk, tänk positivt :)

2012-02-23 @ 21:07:11
URL: http://unmatched.blogg.se/
Postat av: sofia

Varför tar man båda nd på samma gång?

10 dagar - håll ut!



Gillade det här inlägget på något sätt. Du är så klok och förnuftig. Tycker inte alls du ska känna dig kluven,, det är ingen svaghet att INSE vad man behöver. Det är styrka! Det är styrka och mod att ta hjälp. Och du är värd den bästa hjälpen du kan få! <3

Angående frukost och mellis alternativen.. Måste man alltid ha samma? Jag skulle velat variera :P

2012-02-23 @ 22:58:10
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: