+6hg ,..


Godkväll hemmamysare och till senare - nyhemkomna partydansare! ..
Inte lyckas åstakomma så speciellt mycket under dagen. eller jo,. träffat pappa och nu på kvällen avverkat en tid framför TVn med melodifestival och strötittarfilm. bytt skärmskydd på mobilen [varför alla dessa luftbubblor?] , justeja - satt i ny färg i håret men den gamla lyser igenom lite trots mörk nyans. äh, sånt man får räkna med ibland!
är nog ärligt bara lite glad och tacksam över att jag överhyvud taget har några hårstrån kvar att färga. får se vad som sägs imorgon om det dock ..

det gick tyvärr inte så bra för mormor idag. stackarn, som jag önskade att det kunde bli bra i den där skruttiga ryggen inom kort. slippa ha ont och kunna resa på sig som innan. känner mig så dum att jag förstört min egna kropp såhär, när jag skulle kunna påverka den så 'lätt', få den att må bra och fungera som den ska. det ska jag också! och mormor är stark. hon fixar det här! :)
har blivit lite insnöad på det här nu. att bli frisk. och faktumet att jag inte är det. lite insikt om att det inte "är okej" att ha ont och nöja sig med att man lever. nej jag måste fortsätta att peppa mig själv åt det friska hållet. men oj så rädd jag är. hela tiden. varje dag.

Tror jag lyckats gått upp 6hg i varje fall, sen i torsdags. 4hg till and we got it. eller ja, minimum inför på tisdag.

Postat av: sofia

vad glad jag blir över att du är redo att vända nu, att på riktigt slänga sig ut i livet. Ut i smeten bara :D det är för härligt vissa stunder, det där livet.



förstår verkligen din rädsla.. samma rädsla hindrade mig. Jag vet fortfarande inte hurvida jag gör rätt eller fel som inte lägger in mig. Har klarat mig bra fram tills nu, men har ju haft dagvården förut. Det är tufft att stå själv här. och speciellt nu med viktuppgång. Jag har gått över den vikten som är "okej". Du vet, vikten när man inte längre har ben som sticker ut åt alla håll. Är så rädd för att skita i allting och bara gå ner, för oj vad det inte är bra för en människa att bara gå hemma och ruttna, utan rutiner.

Men nu får jag återigen lite pepp att ta tag i livet och kämpa FRAMÅT, med mig själv.

Kram <3



och du, det är inte ett misslyckande ifall du lägger in dig. Snarare väldigt väldigt modigt och starkt, och det skulle med all säkerhet förenkla startprocessen. <3

2012-02-12 @ 01:54:54
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: