svar på kommentarer om 'capio vs. scä'

Postat av: Anonym
Har de upplåsta toaletter hela tiden på scä? När jag va där var det låst 1 h efter frukost, lunch och middag (som man då hade 30 resp 45 min på sig att äta). Mellanmålen minns jag inte om det var låst eller ej. Tror inte det men de började nog med det sen... Eller så var det 30 min men som utökades till 1 h...
 
svar; ja, här är både toaletterna och duscharna upplåsta hela tiden. men under "soffstödet" får man inte gå på toaletten själv. men så fort "vilan" är över är det 'fritt fram'.. vi har 30min på oss att äta huvudmålen på. 10min på näringsdryck och 20min på mellan- och kvällsmålet. :)
 
Postat av: Anonym
Jag har hört att man alltid får bröd till maten? Stämmer det? Hur många näringsdrycker du nu?
svar; är man vegetarian är det oftast en skiva bröd till maten. vid vissa tillfällen är det obligatoriskt för alla.. .
jag har en näringsdryck nu, tror inte att man får flera..
 
det är bara att fråga på om ni undrar något som jag glömt att skriva :)
hoppas att ni får en trevlig kväll (själv har jag haft en piss-dag.. se om pappa kan liva upp den efter middagen..)

Postat av: Madeleine

Hur lång tid är man inlagd?
Är det en viss vikt/BMI som sätts eller vad går de efter? Har du fått bra kontakt med dina medpatienter, jag hoppas det för din skull och jag önskar du mår mycket bättre snart.. på alla sätt.
Själv har jag kämpat med svår anorexi i över 26 år och har nu ingen hjälp alls trots BMI på under 11.
Läkarna vet inte vad de ska göra eller om de kan göra någonting längre.. ge inte upp hoppet för det vill inte jag heller göra, även om det många gånger är svårt. Bor ensam.
*kramar*

2012-08-01 @ 17:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: