varför är jag hemma egentligen?


vet att jag varit lite diffus med anledningen till att jag är hemma. imorgon är det en vecka sedan morgonen på enheten som fortsatte på danderyds sjukhus och slutade med sockerplast & hemkomst.

diagnosen blev bland annat "urinstopp" och de satte in en kateter, som de skickade hem mig med. enheten ville först inte ta emot mig på grund av inflammationsstopp, "vi tar inte emot patienter med kateter". pappa pratade med överläkaren och efter lite om & men sa hon att jag kunde komma tillbaka, på en gång - katetern skulle dock tas ut inom tre dagar. men jag skämdes för mycket och vägrade åka tillbaka till enheten med denna sak, om de inte drog bort den direkt. tillslut fick jag komma hem för att åka till doktorn på måndagen, dra ut katetern och åka tillbaka till enheten på tisdagen.

när jag kom till läkaren på måndag morgon ville hon inte dra ut den, eftersom att den inte hade varit inne i en vecka, som så var sagt, och därför var "dömt att misslyckas". jag ringde överläkaren på enheten som tyckte att jag skulle vänta tills att en vecka gått, vara hemma ett par dagar och sen åka tillbaka på tisdag. skulle jag ha en inflammation, eller att det inte funkar som det ska - måste jag åka tillbaka till akuten. överläkaren tyckte sig inte ha kompetens för detta och ville därför inte att jag skulle komma tillbaka med så stor risk att bli ivägskickat till akuten, igen.
därför är jag hemma nu.

Godernatter inom en timme. sova sova och förhoppningsvis bli kvitt detta imorgon. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: