LEVEpastej !


nu ni. ska ut lite ikväll. har laddat med lite "frukost/lunch/mellanmål". inte det enda jag ätit idag, men det som ändå varit lite skapligt okej inom matvärlden. hällde upp lite laktosfriyoghurt, lite mammagjord-muslu. + en finn crisp eller vad det nu heter - med leverpastej! till saken hör att det är väääldigt svårt att ta det som pålägg. dels för att det inte var "mini-pastej" [light], det var smör i, P. gillar pålägget precis som jag + gurka. hah.
och smör är det värsta jag vet. aldrig ätit det för att jag som liten tyckte att det smakade PYTON. därav leverpastejen, den gillade jag - även då jag bara kunde säga LEVEpastej. tyckte verkligen inte om ordet "lever".
[hah faktiskt samma sak med köttbullar. sa alltid bara "KÖbullar"]. förstår ni vart jag vill komma?
"levepastej" har funnits i hela mitt liv, hela min uppväxt. men nu är det svårare än både kalkon, skinga och ägg.

jag ska ta tillbaka min LEVEpastej !




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: