att kräkas utan att vara magsjuk .. '


hey. godmorgon.
värsta ska jag inte säga, men en jobbig kväll och natt har det i ´varje fall varit.. kan ta det från början.
jobbet gick ju bra och allt. var hur kul som helst igår, det är så vissa dagar - hur kul som helst ! gillar det.

sen vet jag inte vad som riktigt hände när jag kom hem, men något tog över. redan någon halvtimma efter att jag kommit hem stod jag med huvudet över toaletten och stödjade mig mot armarna som krampaktigt höll i ringen runt toalettstolen. hade ju gått så många dagar sen sist nu, jävla skitskit.. vet inte hur länge jag stod där, länge.

Efter ett tag kom P. frågade hur det gick. hur jag mådde. Jag började spy, men det är lungt. han sa bara;
ja, men hur mår du? Det går bra, mår inte dåligt. sa jag. han kom tillbaka efter ett tag; ..
ta en varm dusch och gå och lägg dig. det är inge bra om du sitter här och mår dåligt. ta hand om dig själv nu ist.

mamma kom hem.. knackade på dörren så hårt att jag nästan trodde att hennes knogar skulle sitta kvar i dörren. Vad händer? Jag sa att jag är ute inom tio minuter. återkommande dunk-knackning. upprepade min replik. skrek.
ryckte till, panik. magsyra forslade upp. städade, kom ut. dog en frysklump mot halsen och gick upp till sängen.
full av ångest, panik och skuld. mamma ställde sig i min dörröppning. som ett litet barn tryckte jag ut henne ur rummet, sa att jag inte ville prata med henne. inte nu. jag fick sms istället efter ett tag. var ganska dryg. ush..

efter några timmar skulle jag sova. hade ätit gurka, värmde mjölk och tog sömnis. låg i sängen i kanske 30min. sen spydde jag igen, min sömntablett antar jag kom upp, för sen kunde jag inte sova, under hela natten.. funfun..

07.20 kommer pappa och hämtar mig. då åker vi till fridhemsplan för samtal med Mia, han ska vara med..
efter det, jobb. 13.10 kör mamma mig till tatueraren. sen kommer pappa och kör mig från tatueraren till jobbet.
sen har jag en del att ordna.. hoppas att idag blir mindre omständig och krävande på ett annat sätt än igår.

ciao.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: