hjärtkorv


hej alla barn och vuxna !
vilken helg! kom hem från jobbet som en slapp maraccas makaron igår. tog av min jobbarbyxorna och struttade runt strumpbyxor, sockor, hundratals tröjor, dunväst, halsduk och mössa med en fluffboll på. hah.
okej strutta runt var kanske lite att ta i då jag inte gjorde mer än att sitta på golvet första kvarten ..
skakade av mig tröttheten och försökte andas in osen av nybakad kaka a lá mamma. pappa kom över på en fika. :)

medan lillebror occuperade badrummet gick jag ner och kokade ägg, mamma var utomhus i kylan och röjde i förrådet. åtta minuter senare knackade jag på fönstret och höll upp en stor lapp. ÄGG = KLART ! :)
knackade igen och vände på lappen, JAG BADAR INNAN !  :) hah kommer aldrig sluta att förvånas över denna slöhet..

på kvällen agerade pappa Taxi till Alvik - en annan hoppade på Tbanan och for iväg mot R. där det väntades film. jag fick välja, eftersom att Mamma Mia skivan inte låg i sitt fodral, blev det ..bampadam .. Grease !  :) wiiaah.

justeja. vi fick svänga förbi mataffären och inhandla en söt liten falukorv och en liknande, dock något mer smal och avlång, grön sak. kan ni gissa `?  jag skulle göra min a lá dedde rätten jue. hjärtkorven !


titta va, mästerkocken har varit i farten, wihoo ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: