FIXAR DEDDE !


hej hoppalång !
denna vecka är det då ingen rulle med stängingen på jobbet, hah. men äh, det gör inget. har inte direkt haft bråttom till något efteråt. :) tänkte säga att jag bara suttit i soffan sen jag kom hem, men det stämmer ju faktiskt inte. tror jag minsann fick fnatt av segstängningen, då jag kom hem och ;..

1. slängde av mig kläderna med basketboll-kast rakt in i tvättmaskinen. efter ficktömning såklart, heh.
2. plockade ur diskmaskinen och ställde in så gott jag kunde i hyllor och skåp.
3. satte på vatten i kastrullen på hööögsta värmen. jaja, missförstod tekokaranvändningen för sånt.
4. plockade in all gammal skrutt-disk i maskinen. ställde fram två tallrickar, bestick & glas.
5. pluppade på stekpannan och stoppade i lite små 'delikatessköttbullar', eller vad fasen de nu kallar sig..
6.
matlagning deluxe + uppläggning med ketchup a lá Dedde.

7. TV-tittning med te och gurka - nyinköpt av mamma på beställning, tillsammans med tidningAR. :)

8. samla ihop kallnade mackaroner och köttbullar i en liten plastlåda. inplock av nygammal [använd] disk.
9. några tappra steg upp för trappan till tvättstugan, hänga upp tvätten.

FENITO !





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: