vem är jag.



när natten gör mer än att bara skifta färg. när lycktor tänds för att göra det sovande ögat medvetet om utelivets andetag. då ljuva drömmar förs bort med vinden för att lämna plats åt gnagande demoner och ovälkomna filmer. oavsett hur många lock som stängts finns det alltid någon som ser, iaktar. men du försöker. gör ditt bästa för att finna ro i det liv du ska kalla ditt, som du delar med så många, alla, allt.
vem är det som säger att natten alltid är svart och dagen alltid vit. när din ljusa dag är mörk rakt över jorden. vem säger vad som är rätt och varför uppstår disskusion i ett anseende du så säkert vet stämmer. vem skriver facit och vart sitter stämpeln på orginalet. kan du vara säker på något alls. ?
vad är sanning och vad är det som gör att den är bäst. vem berättar lögnen och hur ska vi skilja på hjälpande eller skälpande.  väl menat eller motsatsen.
och när vi kommer till individen själv, själen och den egna människan. JAG, egot. som både ska vara början och slutet på något eget. något som av kött och blod får en chans under ett par år att utforma något på den mark vi inte visste skulle finnas, inte vet hur länge den går att stå på. andas. leva. finnas.
alla olika försök till inmatning om skapelsen, uppståndelsen och vad som är värt att anförtro. ett intro, en vers och en refreng. en sista mening - valet är ditt. mitt liv, jag får bestämma själv. ska jag leta eller bara hitta på. besvara frågan som ställs - vem är jag?.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: