tipp, tapp, tå - julevrå.


Goderkväller ' här sker en sen uppdatering minsann - eller kanske inte för att vara lördag,, men ändå!

kvällen blev som uträknat väldigt lungn, lite rastlöst men ändå skönt. mest suttit som en latmask framför TVn, skiftat sällskap mellan lillebror och mamma. den ena när middagen var serverad och köksbordet inte uppfyllde hans krav för roande placering. den andra har suttit några minuter vid önskat program samt några minuter mellan allt bakande och matlagning. hah.

köket har varit väl använt och befolkat idag må jag säga. vilket resulterat i både mandelmassebullar, lussebullar, boeuf bourguignon och äppelmos. riktig hemmafrugöra för mor min idag. slaskgrejerna [soprna] fick komma till att bli ursäkten för att ta med mig på en kort promenad i området. titta på alla fina julbelysningar som grannarna fuskat lite med och tagit fram redan idag, heh. vi stötte på fasters ena lilla katt också, så mysig så! :) ville helst ta med henne hem till rummet och låta få sova i min säng!..

nu är det snart dags för andra koppen mjölk - tidning + soovaaa. godnatt på er. hoppas att kvällen är och fortsätter bra!
Deds





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: