dagens åsikter.


goder förmiddag allesammans [yes, idag har jag varit vaken, dock inte gått upp riktigt innan tolv..hah]
sitter och funderar på att röra mig mot garderoben, hämta ut några rentvättade kläder. tycker lite synd om mamma, allt jag hade på mig igår under eftermiddagen kom direkt från en rullad  tvättmask, så kmr jag hem och KRÄKS på hela mig. måste nog lära mig att tvätta.. [nej mamma, det där glömmer vi att jag sa!! hah..].

i varje fall kommer pappa och hämtar mig om en halvtimme, först en snabb trip till centrum för att titta lite efter en almenacka till var och en (han vet npg inte hur myyyycket jag älskar almenackor, kan stå där hela dagen), sen ska vi vidare till behandlaren. jajjamen.. efter det väntar optikern och synundersökning .. ^^

hurrnuni. läser på så många spalter, bloggar och forum - olika tankar och åsikter. visst alla har mer än rätt till sina, MEN. jag kan bli lite fundersam och nästan frustrerad när jag läser "anorektiker är så fula - ät människor!" även de kommentarer som kommit fallande i mitt synfält eller rent muntligt;
"du vill ju inte bli frisk, då skulle du äta. försöka åtminstone." "du vill inte, vill du? skriv in dig på enhet då!"
osv. osv.

en sak om man försöker antyda på att undernärda människor inte är någonting att sträva efter, om man försöker "dissa" vikthets och dagens eftersträvande kropp -  det håller jag med om. BORT MED KROPPSNOJJOR.
men många glömmer nog att anorexi inte alls har mycket med kroppen att göra. att maten blir lidande är ofta "bara" ett uttryck. uppriktigt sagt tror jag inte att det finns någon som vill vara SJUK. dras runt med den dagliga ångest man faktiskt har. det gäller inte bara anorexi, bara det att "sjukdomen" råkar anses motsvara dagens kroppsideal. fel, dagens ideal kan säkert bidrar till att man HAMNAR i en ätstörning. men det krävs så mycket mer än att "bara svälta"., tro mig.
jag skulle ge vad som helst för att må bra. och skulle jag må bra - skulle jag nog inte ha samma typ av ätstörning. sen har jag svårt att veta om anorexi och denna period har biverkningar och lämnar efter sig beteenden jag inte hade innan ..

vet inte om detta bara är babbel. men .. äh. tur att det är min blogg och mitt skrivande. hah.
ha en bra dag!
:)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: