SOLITARY MAN


GOD KVÄLL! :D
hon jag träffade idag verkar hur bra som helst. tror vi pratade i över 1,5h. verkligen underbart! äntligenäntligenäntligen en som verkar förstå att anorexi, eller annan ätstörning, handlar mer om ett beteende än en sjukdom. det sitter i huvudet. det är svårt att förstå, det är det även för mig. tex. kämpar jag som bara den för att förstå mig på ångest. vad det är, varför den ibland kan få dig till det mest fantastiska idiotiska saker du kan komma på, ibland är det "bara" en gnagande känsla. huvudethuvudethuvudet. maten är bara (okej, inte så bara kanske) en uttryckningsform, men att kroppen drabbas så hårt att det ibland blir farligt, där blir det svårt för utomstående ögon att fokusera på det inre.
men jo, jag förstår att jag inte kan titta bort och tro att maten löser sig bara för att huvudet mår bättre. här får man kämpa, men man måste göra det från båda sidor. jaja, nog om det. det var bra att denna människa var så fantastisk! 

så är det någon därute som inte riktigt hittat en bra kontaktperson eller någon att prata med, fråga så har jag namn och nummer :) (i sthlm).

pappa kom och mötte upp mig i centrum efter besöket. mot affären och apoteket blev det. hämtade ut den där medicinen den andra psykologen skrev ut. pappa fick burken i handen, lugnar det mina föräldrar går det bra för mig. jag känner inget behov av att hälla i mig burken med en whiskey-flaska som grädde på moset.
så nu vet du det också mamma, jag har ingen koll på den där burken what so ever.

lite senare under kvällen kastade vi oss in i bilen och for iväg till filmaffären. dagens TV; bilaga var tydligen en besvikelse, hah. en film senare sitter vi kvar i soffan och pappa pratar med mig i tron om att jag lyssnar och blir väl lite besviken på mitt nickande som enda respons ;) det är ju bara nyheterna han kommenterar trots allt..
fick en tidning idag, så nu blir det snart varm mjölk, tidning och sovaaaaa !! godnatt alla ! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: