helt klart en värd lördag!


godkväll!
idag har varit en underbar dag. vaknade vid 7 med solen i ögonen. hann hem precis till elva efter vällingby. timing. jag och bror hoppade in i bilen med pappa med brostugan som mål. vi kom fram.
jag och markus spelade schack med hyperstora pjäser i väntan på resten av släckten. gick bra tills oväntade pjäser i form av ungar började springa runt på brädet, hah..
moln och blåst infann sig lagom till vår träff, men i tron (hopp?) om fint väder var ingen riktigt välklädd, så det blev filtar till matbordet. fick en klump i halsen när jag såg att salladen var helt nedgeggad i dressing. uurrrrkkk.. men snälla som de är, fixades det iordning en helt egen sallads-tallrik till mig. mest gulligt! :)
lilla brorsonen åt rostbiff & köttbullar då han inte gillar varken sås eller potatismos. en kräsen plutt som fick hoppa upp i mitt knä, vi körde brumbrum med rostbiffen för att han skulle få i sig något, haha. sötnosen.
de flesta stannade kvar ett bra tag och jag tror inte vi var hemma förrän strax innan 6. då satte jag och pappa mig ute i kvällssolen med en varsin färdigmixad drink, mysigt! madde anslöt sig efter hundpromenaden. :) nu är det inte många timmar kvar av dagen och jag ska bara ta det lugnt, imorgon med. längtar tills på måndag. woop woop.
pappa är duktig på dessa tillställningar, blir alltid lika bra!! :D



sommarn är heeeeelt glart på G !!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: