ambulans och nystart

hejsan!
ny blogg, har det hänt många gånger förr kanske? ja.
vet inte varför jag börjar om och om igen, en ny start varje gång. är jag för naiv för att förstå att en nystart inte bara räcker med att ändra på några saker.. jag vet inte, förhoppningsvis inte.

sitter i min säng nu, tittar ner på armleden som täcks av mitt namn och personnummer. handen är svullen från kalkyler och magen är full av kol. hela kroppen är svullen och ångesten samma storlek som den. förstår ni vad det handlar om? sjukhus, magpumpning och anorexi.
fladdrade genom staden igår eftermiddag, blåljus och full rulle. mitt förstå åk i ambulans och tragiskt nog kan jag inte minnas något. en magpumpning senare som inte berodde pga hög konsumtion alkohol utan av fler än en sömntablett som gick fel.
ångesten fick mig att tappa kontrollen och agerandet fick min pappa att ringa ambulasen.
jag måste ta tag i mitt liv, och jag behöver någonstans att skriva om det.

välkomna till min blogg. en som inte ska vara destruktiv eller på något sätt dra ner folk i det mörka träsket. nej, jag tänkte bara skriva mig igenom en resa mot ett bättre liv. ett som inte betyder livsfara av lite ångest och ett där jag inte behöver ha någon kontroll, utan bara leva.
det är hög tid för mig att ta tag i det här, och jag är inte beredd att ge upp. inte än.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: