SMS från Mamma.


"jag hyr filmen... och du får allt ta o skriva minst 3 bra saker om dig själv. NU!!! och sen ska du skriva ner 3 bra saker som du fått av Mia. De ska du lägga på din blogg och om 30min vill jag läsa dem!! Detta gör du istället för att säga förlåt. Detta gör du för dig själv och nu!!!!!"

jahapp. lets do this. (som en parantes. Mia är min 'behandlare').

Dedde;
- jag har lyckats gått upp en massamassa kilon sen raset i australien.
- tagit mig i kragen och jobbar, samt inte för mycket. 4h/dag. (kan i vanliga fall aldrig säga nej..)
- lovat mig själv (idag), men framför allt pappa. att inte hamna i duschen eller över hinken under tiden han är i finland. nu är det sagt, nu vet ni också vad jag lovat.

Mia;
- Anorexi (eller annan ätstörning) är ingen sjukdom. det är ett uttryck för något annat.
- hon pratar om en raket, dock svår att förklara. men den är bra. den hjälper. räknas väl som bra sagtP
- det finns ingen spruta, plåster eller tablett mot anorexi. inga genvägar. men det finns en medicin. du.
jag tolkar det lite som att (för ja, maten blir ju lite lidande), men att näringen är ett litet hjälpmedel. [ingen genväg], sen är det jag, och bara jag (med lite kloka ord och hjälp) som kan göra mig själv frisk.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: