Sämst start på veckan.


Bra D. väldigt bra. och smart. imorgon skulle det ha gått en vecka, klarat mig en helt vecka. övervunnit ångesten. men icke, såklart. idag sprack det, idag låg jag på golvet. idag förstörde jag ännu en dag med skitångest.

igår då. perfekt kväll med vännerna. sen då? ja, för att göra en lång historia kort;
skjuts hem. SMS. panik och tårar. snyftningar under hela resan och med suddig blick titta ut i kalla decembernatten. komma hem. mer sms. en mamma som inte riktigt orkade mer och gav upp i en två sekunder. ihopfallning i snön. frusen kropp och salta droppar nedsjunkandes i snön. ett telefonsamtal till pappa 00:25 på natten. tappra steg till parkeringen. en ny ihopfallning. pappa ut ur bilen, mamma springandes i morgonrock. lyfta upp. gå in, prata. trösta. försöka få in lite förnuft, ge en förklaring. två vuxna röster i ett samtal jag knapppt kunde höra. ville, orkade, förstod. vad händer nu? vad händer nästa gång. måste det bli en nästa gång ?

ta sömntablett och sova. försöka. vakna på morgonen och vända upp och ned på på dagen. manfåraldriggeupp.

Jag börjar i alla fall bli bra på att göra pannkakor.





Postat av: R

<3

2011-12-20 @ 10:31:28
Postat av: Angie

<3

2011-12-20 @ 16:08:37
Postat av: Anonym

<3

2011-12-20 @ 16:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: