perfekt fredag !


tjollahopp flopp.
den föräldrarfria kväll vi väntat oss slutade något mer befolkad än ordets innebörd. det hela ändrades av ett blipp i telefonen, ett inställt flyg och en extra svängom i rondellen. hah. Göteborgs storm kände sig inte på humör för att välkomna fler människor in i ovädret. därav förblev de två vuxna människorna hemma under natten. bilen var lånad och för omväxlings skull var det lilla jag som svängde in vid bussholmplatsen och kastade av mamma och P. i farten. fortsatte min färd mot Kista för att hämta upp min lillle flurp.
film, prat och massa mys in på småtimmarna. :) helt bäst fredag.

det som skulle komma att kännas lite vanskligt var natten. men vid hennes resa hem klockan fyra på morgonen kände mamma onda aningar och vaknade upp ur sin skönhetssömn. trippade ner och hämtade sin dotter + sitt egna täckte. öppnade vinterISkorsdrag i rummet och vred av elementet. hoppade ner brevid mig som min egna lilla vakthund.. men den förkylning hon nu springer runt med gjorde näsan lite täppt och där fick jag ligga och lyssna på ett hejdundrande väsnande ljud från en igenproppad snok. klockan 07.15 dog min mobil och därmed tålamodet. tss.. ^^
med en aningens svårighet att framföra min tacksamhet för hjälpen - skickade jag ut henne till sin egna säng, hah. nu har de åkt iväg för ett nytt försök med en resa till Liseberg-staden. denna gång med tåg. se hur det går ..
ensam kvar är man och lika sömnlös som för fem timmar sedan, hah. men mamma kom upp med en film innan hon klev ut genom ytterdörren. så.. FILMTIME ! :) [PS. ett hjärta i almenackan? jaaa!]




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: