Pankiiis ^^


tjo fadderittan lej hej!
lite uppdatering här på kvällskvisten kan väl aldrig skada, heh. här sittar man ju ändå alltid med datorn i knät denna typ av tidpunkt en vardagskväll. förhoppningsvis. eller är det bara tragiskt? mina vanor ..

hur som haver. nu är vi där vi är. En liten ångestattack fluppade fram under förmiddagen. trängde sig igenom. räddades tack och lov av en promenad med pappa. for vidare till centrum efter att han åkte hem för att kurera hostan. uttökade mitt fina julklappsbord en aning + berikade kylskåpet med en gurkis..
kom hem till en soffliggande och hängig mor, stackars liten. anförtrodde mig åt google och letade fram ett pannkaksrecept som jag vispade ihop till en smet. övade mina pippilångstrumps-kast. varav den första hamnade pladask på golvet, men den som inte ger vika .. den lyckas bättre med pannkake-vändningar. ha!

fick ringa ett samtal till P. och fråga om han överhuvud taget kunde tänka sig mumsa denna platta rätt till middag. det kunde han. tur för han det, [och lite tur för mig..] Lillebror utökade köksbordet och smaskade han med. mina stora plättar blev godkända - wii. tur för dem det efter två timmars stekande och kastande. tss.
en dag kanske jag också kan sitta vid bordet och rulla pannkakor .. Hoppas..

nu vet vi vad som gäller. mjölkiiiis. sov bäst sen alleman. :)



Postat av: Elin

Pannkakor är en av få grejer som jag inte har så svårt för - om man jämför med andra rätter som ligger på samma jobbighetsnivå. Det är bland det jag älskat mest i hela mitt liv, så det var ett av mina mål att klara när jag kom hem från psyk och skulle börja äta utan vak och sjuksköterskor osv. Det var värt det. Det är oändligt svårt, men det är i princip det enda som jag vågar mig på dåliga dagar. Om de inte är så dåliga som idag då ingenting, verkligen ingenting har fungerat.



Men precis, man tänker annorlunda, ser annorlunda på sjukdomen, nu har man lärt sig hur den fungerar, vi har bara inte lärt oss hur man gör för att ändra hur den fungerar.



Tänk hur mycket vi missat. Födelsedagar, nyår, jular, fester, studenter (missade i alla fall min student), släktmiddagar, resor, julbord. Nej det är inte värt det. Det är det verkligen inte.

kramar

2011-12-09 @ 00:11:35
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: S.

För det första vill jag säga: Du är vacker!! Kikade igenom din blogg lite och ville bara säga det.

Och sen känner jag igen mig i en hel del tankar du skriver med.



Sen... om det här med att spy, om du inte redan börjat göra det frekvent gör allt du kan för att inte heller börja! För det är så otroligt svårt att komma ur det. Har man väl börjat...

Allt blir ju dubbelt. Ska man bli frisk, måste man lära sig att både äta och sen - att inte spy!



Åhh pannkakor! Grymt gott är det.

2011-12-09 @ 11:53:19
URL: http://zebrans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: