Det är inte hur man har det, utan hur man tar det .


heeey!
Idag mår jag väldigt mycket bättre än igår. körandet har gått megabra och jag kom inte hem förräns nu, roligt! :D
1. åka till behandlaren och vara där i 1,5 timme. vänta tillbaka till vällingby.
2. Gå in på banken och fixa ett litet ärende. känner mig mer och mer vuxen för varje gång, hah.
3. åka till Nälsta och hämta upp Bettan. Vidare till Backlura där Linda och Rasmus hoppar in i baksätet.
4. Åka till Rusta och köpa sovsäck till B. jag hittade en honungshandkräm & Cola Zero. L - godis. R - en bok.
5. Till Elgiganten, lämna in kameran. som jag för i övrigt fick med mig hem då den "fungerade".
6. Köra Drive-in för första gången. Åkte förbi den talande tanten i gråa lådan och fick backa.
7. Köra till Spånga, lämna av Rasmus, till en second hand butik - lämna in kläder som Bettan rensat bort.
8. Tillbaka till Nälsta, släppa av L. & B. fortsätta till Vällingby. automaten = ur funktion = min första smsbilbiljett.
9. Köa på apoteket och hämta ut min medicin som jag glömde göra imorse.. Inatt ska jag sova, minsann !!
10. Vänta på lillebror som slutat skolan och skjutsa hem honom.

Ni ser, en hel del har man hunnit med. Dock testade jag kameran nu och insåg vad det dolda felet var. objektet sitter fel och vill inte focusera. Där har vi problemet, vilket innebär att jag snällt får åka tillbaka med den imorgon. Men nu ska jag invänta A. för att plugga, eller ja, hon ska studera. jag kan nog städa och prata en massa babbelskit. senare ikväll ska jag till B och hjälpa till med packningen, blir brabättrebäst det hära. :)

Morfars bilnycklar jag prytt med en av mina äldsta och absoluta favorit bland nyckelringssamlingen. min lilla boll.♥



Mia var bra som vanligt. men inom samtalets första fem minuter hörde jag orden "ingenting är verkligt". Hela jag såg ut som ett ? och undrade såklart vad hon menade. ingenting är verkligt, sa hon igen. drog en parallell med jorden. för några hundra år sedan var jorden platt. Det visste man då. ända tills 1500-talet och några nyfikna människor forskade vidare och listade ut att jorden var platt. Det är inte som man har det, utan hur man tar det, fick en helt ny innebörd för mig. det vi intalar oss själva, det vi väljer att tro på - det är verklighet. för oss.

Jag sa att en stor faktor i min må-dålig-het är känslan av maktlöshet. som jag känner nu. finns så många jag vill hjälpa. sen vet jag att så många av mina nära har kännt samma känsla gäntemot mig, sen jag blev sjuk. vilket gör mig ännu mer ledsen, känslan av hat och värdelöshet mot mig själv bara växer. jag gör illa de som står mig närmst. Mia gav mig en till liknelse;
tänk dig en gitarr. vi spelar på den och det kommer ljud. allas resistenslåda är olika, vi är olika. alla tar allt olika.
Jag måste sluta ta på mig skulden för allt. Jag vill alltid fixa ..alla. men jag glömmer och ger upp mig själv. inser inte att ju starkare jag blir och är, desto högre och stabilare kan jag lyfta en annan människa. dem jag ..älskar.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: