doktor och snabba kolhydrater

 
hej hopp i lingonskogen!
läget ligger bättre till än på länge, en heldag med far min verkade räcka för att lyfta upp mig ett par meter. wihoo!
började med läkarbesök tidigare än vad någon av oss vanligen inte är vakna på. 9,30. hah.
det enda som höll oss vakna var skrattatackerna när en gammal gubbe passerade oss fyra gånger med ett trallande mummel! varför var det kul, tänker ni? förmodligen bara världens bästa humor! ;)
 
blev dock inte mycket av att reda ut frågetecken hos doktorn inte. eller det mest relevanta var att bukspottskörteln hade verkat återställa sig och att proven från tyskland var på G. svävar väl ned om någon månad eller så.
annars har vi bara tagit det lungt, handlat mat och gått en liten solrunda runt huset, pluggat (läs; pappa) om långsamma och snabba kolhydrater, bra och mindre bra fetter, vad man ska äta för att fylla rätt funktion vid olika behov och åkommor.. pappa hade aldrig hört någon som har för långt kolestrolvärde när 90% av landets över 50åriga befolkning har för högt.
- jag vill helt enkelt inte vara som alla andra ;)
 

nu är jag hos mamma och inväntar "mia på grötö" :) hoppas att ni alla får en bra kväll :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: