Effektiv

Effective Wednesday morning I would say! Uppe med tuppen och iväg till sjukgymnasten - så skönt! Han är så rolig, kan skämta om de mest mörka situationer och inte allt för lätta ämnen. Sånt behövs kan jag utan ironi skriva. Fick dock höra;   "du har nog min  struligaste patient, förmodligen din mammas struligaste barn och din farmors struligaste barnbarn" haha.. Men utom träning, pass och jobbiga samtal, fyllde vi tiden av mycket tatueringsprat - han är lika inne i det som jag, minsann! Vilket glädjer då mina närmsta oftast har en åsikt gentemot det, inte minst min kära mor.. Vilket nu passar bra, då min sjukgymnast även var hennes - så bekantskapen däremellan finns sedan länge. 

Hann knappt avsluta innan jag satt på tunnelbanan igen, denna färd riktad mot psykiatrin. Ett långt samtal med både doktor och skötare, försökte lägga upp en behandlingsplan och fixa med mediciner, återfick en tidigare brukad. Känns både och, vill verkligen inte äta några mer läkemedel, men förstår även ta det i nuläget kan underlätta.. 

Dagliga mataffärs-shoppingen är avklarad och därmed dagens promenad. Nu nalkas middag och film. Mys mys. Peppar peppar 😊


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: