Sjukhusbyte

Kvällen igår blev inte riktigt som beräknad. Efter en lång dusch med hårtvätt och allmän renskrubbning ringde jag gråtandes av magsmärtor till mamma. Jag vågade inte berätta på enheten om mina magsmärtor eller blodspyor i rädsla av att det skulle påverka min förflyttning till SCÄ på måndag. Men smärtorna vart för stora för att dölja - personalen hittade mig gråtandes på golvet och skickade mig till akuten. Röntgen visade en jätteförstoppning och jag blev inskriven på sjukhuset mitt emot Psyk. Med en icke fungerande mage är jag fortfarande kvar och blir förmodligen här tills imorgon.. Mitt LPT gör att en personal alltid måste sitta och "vakta" mig, vilket är lite jobbigt, speciellt efter att precis ha blivit kvitt vaket på Psyk.. Äh ska inte klaga.. Men vi får se vad detta leder, tacka gudarna för morfin i alla fall.. Hoppas att ni där ute mår bra i alla fall :)


Postat av: Sofia

ÅH. DUMMA KROPP! Men låt inte detta slå ner dig - fortsätt göra rätt och äta och allting sånt där. Tids nog kommer kroppen börja samarbeta och lita på dig.
(du är ju i läkares händer men. se till att drick ordentligt och framförallt slappna av.) tusen miljoner kämpekramar
tänker på dig massvis.

2012-07-10 @ 19:52:58
Postat av: Dedde

Sv Sofia;
Ja det är lite motigt när magen håller på såhär, allt vad matlust heter - försvinner. Men jag ska inte låta det dra ner. Jag måste bara fortsätta framåt! Och tack för peppen, du är så söt! Dina omtänksamma ord och meningar stärker verkligen ! Tack :D <3

2012-07-10 @ 22:20:50
URL: http://deds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: