TÄCKE FIGHT


...och så var de det här med sömnen. eller rättare sagt, den borde innehavande sömnen som fullkomligt lyser med sin frånvaro. jag är säkerligen inte den enda, men när det blir såhär infinner sig rastlösheten så det skriker om det. så jag har blandat timmarna med allt ifrån lugn musik, MTW, soppiga program, tre kapitel i bok, tidningsläsande, TETRIS-spel täckebrottning samt att skriva ett par egna rader.
nu tänker man lite snabbt såhär kanske - struntsamma om dygnet blir knas, jag är ju ledig och kan ta och sova lite under dagen om det vore så "himla tröttigt". hah. men icke, för denna dag börjar med SYNSAM och sätta stopp för ångesten och framföra ett glasögonformsbeslut. icke slut där, för sedan blir det till att åka in till behandlaren. såklart att det är en senare tid en vanligt. ;) gissa om jag kommre somna som en liten bäääbis redan klockan åtta ikväll, hih. [får bli till att leta upp REDBULL XL innan samtalet.. ]

apropå täckebrottningen.
ni förstår. mitt täcke lever sitt egna lilla liv. lägger sig som en strumphög i påslakanet, smiter och hoppar ur. hela tiden.
22.00 - "MAMMMAAAAA!! kan du hjälpa mig med en sak?!" påslakanet hämtade ut skiljsmässopapprena till täcket
23.00 - jag fixar det alldeles själv och ser fram emot en skön natt.
02.00 - nattliga aggressioner. byter täcke i ren frustration.
04.00 - ännu mer arg. upptäcker att det nya var för kallt. byter tillbaka och kastar bort ena kudden.
05.00 - påriktigtförbannad. slänger täcket på golvet och skrotar kudde nummer två.
07.00 - sitter med te, nya kuddar och riktigt avskyr mitt täcke som jag bytte ut mot morgonrocken min.

what a night, ?
hah helt otroligt vad jag kan hålla på med under nätterna. och bli arg på täcke & kudde. normalt? började känna av kroppen så gick upp ochh fyllde på förrådet med en massa druvsocker i form av honungen. så nu mår jag bättre i både kropp och knopp!.. och jag är lite för trött för att riktigt förstå vad jag skriver, förlåt för det.


Postat av: sofia

ojojoj.. dessa byten av täcken och slänga iväg kuddar... NÅGOT måste man ju lägga sin frustration på när man inte får sova, eller hur?

2012-01-25 @ 14:04:51
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: