Pannkaka & farfar


Min fjärde granne anlände precis nu i eftermiddag. En rolig liten söt gubbe.
En sändär liten herre som bara genom röst och ord påminner mig om farfar.
Kära farfar, som jag saknar honom.. <3

Granngubben fick varma pannkakor och mumsar med nickande huvud som att det var de godaste pannkakor hon ätit. Han är nog ganska glad över att inte vara någon av oss andra just nu.
Vi som ligger med våra slangar som pumpar i näring och vätska direkt in i blodet. Två av oss har precis fått ta in små mängder flytande..

Jag ska fråga om jag inte kn få skicka upp några pannkakor med sylt på till himlen, så min farfar också kan få .. och hans favoriter; lakritspipor <3

[la in en egen bild istället ör himla google-bilder, hah]

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: