- "hur går det med maten ?.."


hejjhopp!..
han med en flupp till promenad innan solen slocknade. inhandlade jordens största gurka för sexton kronor. hah. värt. kom hem och pratade med morfar när han doserade ut medicinerna i de där små lådorna. gick in till mormor som stolt visade upp sina rörlighetsövningar hon idag kunde utföra. [allt för att undvika sjukhusets kalla väggar].
lite småmysigt att ha dem här.
jag sitter och hinkar te. och gurka. morfar frågade just hur det gick med maten. sa att det var bra att jag drack "honungsvatten", tyckte han att jag kunde göra hela dagarna, varje dag. hah. sa att jag i princip gjorde det.

- "men peppar dem dig och så? tycker du att det går bättre? men det är svårt va.."
- "ja, det är svårt.. men dem peppar mig och det är bara att kämpa på!..

ikväll blir det förmodligen samling i soffan framför "så ska det låta" blandat med mammas runtspringande i söndagens städningsmani inför morgonbitti-dagens besök av städerskan.. hah. ironin flödar i vanlig ordning över det. jag mår hur som haver rätt bra efter druvsockerkicken av typ en deciliter honung. ska bara se till att det får stanna i magen. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: