olika beteenden .


hej hopp hallå !
kom preciiiis innanför ytterdörren [samtidigt som mor min] med en kasse i handen. julinhandeln med pappa vart inte jättelyckad då han alltid fastnar.. hah. men en dryga två timmar var vi där, även om han försvann sins emellan.
nu sitter jag och smaskar på en gurkflupp och mamma gömmer julklappisar där nere, innan lillebror kommer.

jag och pappa pratade lite på vägen hem. jag har fått så himla mycket tvångstankar nu att jag inte kommer någonstans. han liknade dessa med mammas lite kontrollbehov och ett EX:s skrockfullhet. jag sa, inte samma.

Tvångstankar; du måste göra det här, NU. behöver inte vara samma sak eller ens liknande. det är bara något som floppar upp på två sekunder. EX. gå på den där fläcken, annars... ja annars vad? kan du inte sluta tänka på det.

Kontrollbehov; upprepade tankar om att du måste vara den sista som kollar eller åtminstone vara den som har översikt, den som har ..koll. EX. alltid sist ut genom dörren. alltid kolla att porten är låst. alltid ta ANSVAR.

Skrock; något av en "skröna". en sak man lärt sig att "så får man inte göra", det betyder otur.
EX. inte gå på A-brunnar (om så vore - knacka tre gånger i ryggen), inte gå under stegar eller lägga nycklarna på bordet. akta dig för att krossa speglar = sju års olycka. osv..

pappa tyckte dessa tre var samma sak. jag tycker att det skiljer sig. jag har extrema tvångstankar och lite skrock (nycklar och A-brunnar). men mår inte hur dåligt som helst av att de 'inträffar'..

vad tycker ni ? har jag fel ?..


bur som haver. sista närmare timmen satt pappa på en bänk, hah. tror att han var lite uttråkad när han själv inte riktigt kunde gå in på Claes Ohlsson eller hitta något som PANGBOM stämde överrens med inköpslistan.
jag köpte ett litet paket till honom, som "tack för att du följde med", för det är han värd. det var snällt :)


pappas paket! se om han kommer ihåg att öppna det ikväll, hah..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: