behandling och optikern


tjollahopp !
sitter i sängen med en kopp mjölk i magen ..och gurka såklart. nör jag kom hem fanns det fyra(!) långa grönisar hemma i kylen - fantastiskt ! nu finns det nog bara tvåochenhalv .. hah.

måste säga att det känns myyyyyyyyyyyyycket bättre idag, att sitta här med mjölken - jämförelsevis med gårdagens kylklamp. hmpf.. så hur har dagen varit för er alleman ?

min har tagit sig i form av ny almenacka och besök hos mia. pappa var nog mer velig än mig för en gångs skull. tidspressen var både bra och dålig - men tack och lov kom han hem med en liten planerare !
 [lite trist svart, men ändå. Its daddy.]
efter att vara sekunder ifrån att glömma bort att dra MITT kort i parkeringsautomaten, åkte vi iväg till behandlaren. bra samtal och hon riktigt sken upp när jag kom in och faktiskt log. tror att jag sakta men säkert [pepparpeppar] börjar dra mig ur denna fantastiskt dåliga period jag varit inne i en alldeles för lång tid nu. yeeahhj. hon sa att hon kunde se det, från första minut. pappa blev glad, jag blev glad, mia blev glad. GLAD DAG. :))

nästa stopp var optikern för mig. råkade gå till helt fel, men som tur var låg inte den "rätta" mer än tre minuter ifrån. PEW, typiskt mig. hah.. förstod inte riktigt vad felet var, men något brytningsfel. mitt högra öga ville inte riktigt hänga med i svängarna. ny undersökning nästa vecka om det finns tid. ehum.
mamma kom hem nu ikväll och fångade upp min ångest. behövligt. tog te och gurka. andades ut när hon vred om nyckeln i låset - hemma. sjönk ned den där sista biten i soffan. satt där tills lillebror med kompis kom och skulle ta över. tss. jag gick och diskade.


spännande hur morgondagen tar sig. helt ensam ..
först till på kvällen. Gud. MÅSTE. HÅLLA. MIG. SYSSELSATT.
MÅSTE. KLARA. kämpakämpakämpa.



måste skaffa en bättre plats till min spegel. får inte riktigt plats om man inte står på nattduksbordet. ehum.
GODNATT ! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: