natzie zoombies


tjollahooopp! ..
datorn krånglar vilket gör mig galen. ett av dagens alla pinsamma I-landsproblem tror jag, hah.. nu har jag sovit länge och hoppas på att ha fått tillbaka några välbehövda timmar sömn. spenderade gårdageskvällen på lillebrors rum ett par timmar. väldigt ovanligt faktiskt, trots det knappa två meters avståndet.
han "girlie" [man får tydligen inte kalla det 'flickvän' än, eller hans tjej.] hah. men tillsammans är dem. ;)
hur som haver, han tyckte att jag behövde öva lite innan jag får hans playstation till rummet hos pappa. och 'tjejen' hans ville ha lite hjälp i det där nedra killspelet. "Natzie zoombies" tror jag det hette. man var i varje fall fast i ett rum, och skulle döda zoombies som närmade sig och försökte komma in. inte ett spel helt i min smak kanske.. men hörde det första erkännandet om hur jag brukade slå honom i 'crash bandicot' och 'rayman' när vi var små, mohah.. ;) det var i varje fall kul att få spendera lite tid tillsammans med dem. väldigt oväntat och även därför mycket uppskattat. :)

nu ska jag ta och förbereda mig infor Tacoskväll med A. soooo loooong ! :)

Postat av: linnea

Tack snälla du för alla dina fina ord! De gör mig ännu mer motiverad! Jag ska klara detta. Ellr nej, VI ska klara detta! Det ska vi! Det kan vi! Vi peppar varann i rätt riktning!



Åh, är det till Idun du ska imorgon? På bedömning? Jag kan VARMT rekomendera det omdu får chansen! Har verkligen ingen aning om vad för krav de har eller vilka kriterier de bedömer utefter.. Blev erbjuden Idun direkt jag bärjade i öppenvård på SCÄ förra hösten men totalvägrade, sedan blev jag erbuden det på nytt nu i höstas men fick höra att jag kanske "var i för dåligt fyssiskt skick", men det kanske bara var ett rent hot. Är liksom inte den mest underviktiga Idun-patientent så.. Tror det sitter i hur motiverad men är mest, tror dom ser om man är redo att göra förändringar och verkligen lämpa! Man får ju helt eget ansvar, ges förtroende! Så kampen får man ju genomlida själv, men med enormt mkt support och hjälp!



Idun som sagt.. Alla jag pratade med innan tipsade om det, pratade om hur bra det var. Bullshit tänkte jag, ärligt talat. Haha. det tänkte jag nog till o med min första dag där. "Som att detta kommer hjälpa mig." Men utan att låta överdriven, Idun har gett mig livet tillbaka,. Jag må inte vara frisk o ha långt kvar, men utan Idun vet jag nte vart jag varit idag,. Räddade mig liksom då hoppet typ inte fans kvar. en underbar behandling, bästa konceptet. Borde finnas på fler ställen! Eget ansvar som sagt! Var tredje vecka innebär dagvårdsvecka, men på ett lite annorlunda utformat sätt. Man har 8 behandlingsveckor i en grupp på 8 personer (gruppmedlemmarna varierar eftersom alla börjar olika veckor), man ges eget ansvar över maten. 9-15 mån-fre var tredje vecka - vi har ett eget litet rum på plan 2 i SCÄ-huset med lite bord, stolar, soffor osv. Där ska man lära sig "ta det lugnt", bara vara. Så man sitter där under dagen, småpratar, läser, gör lite vad man vill. Så ansvarar man själv för att gå till vårt lilla egna kök ch förbereda valrit mellis på förmiddagen och eftermiddagen. 1 h per dag har man enskilt samtal med sin behandlare (världens bästa!!!!!), och vi lunch kl 12 får man av denne en "matbiljett".Sen har vi 5 restauranger att välja på som serverar lite olika dagens, pasta, veg osv. Ofast går man typ hela gruppen till samma ställe, eller så splittar man på sig. Lite olika. Men så går man till vlt lunchställe, lämnar matbiljett, väljer mat och äter tillsammans. Alltså ingen behandlare där som påpekar om man ska äta upp eller ej. Dock har man den pressen ändå då man vill pusha varandra inom gruppen.. Målet är ju liksom att alla alltid ska äta upp. Sen har man utöver det en aktivtet per dag i ca 1-1 1/2 timme! Diskussion, bildterapi, avslappning, yoga! Åh, skulle kunna säga hur mkt bra om Idun som helst. Visst kanske jag inte är rätt person att uttala mig utan ngn somblivit frisk genom den kanske har mer vettigt att uttala sig om! men att ha fått chansen till den här behandlingen inser jag nu har varit såååå viktigt för mig. Önskar alla fick chansen, att det som sagt var valigare med etta "koncept".



LYCKA TILL IMORGON! Om det är till Idun du ska, eller till SCÄ i övrigt! Fina du! Nu ska du bli bra, vi ska bli bra! :)

2012-02-07 @ 20:48:46
URL: http://linneahs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: