Full som en Kastrull !


hallå i stugan !
känner mig som en ihopmosad riskaka, och ser nog ut som en möglig banan.. hah, men vad vore en söndag utan lite knagande huvudvärk och trötta ögon ?  Igår var det dock kanske lite överdrivet ösigt på slutet, eller snurrigt..
vi tar det från början.

Skulle möta upp J & N framåt 15.30 tiden. vaknade ett tag efter tolv, eller tittade på mobilen då. Ett sms från J. att vi skulle ses lite tidigare och åka in mot stan redan vid tre. två timmar innan dess var jag uppe ur sängen, tänkte nog inte efter riktigt när jag gick förbi klockan för jag satte i lödder i håret, mig själv i badkaret med en ny tidning jag snattade från ICA med mammas kort, hih. hon kommer nog förstå vad som kostade 19:- när räkningen kommer. Hur som haver, efter ett tag insåg jag vilken siffra timvisaren egentligen tickat förbi, aaaaaah .

upp och hoppa, på med sminket. blåsa håret, välja kläder, låna busskort av grannen, ladda mobilen, komma ihåg det viktiga i väskan.
herre min skapare vilket ös det blev på mig, ändå var jag sen. M. fick komma förbi och skjutsa mig till tunnelbanan, hah. jag har Taxisar överallt. inte dumt alls !  ;)

Det var fler än vi tre som åkte in med den tunnelbanan, och ytterligare ett gäng från jobbet som redan satt på en bar och börjat, det var ju tydligen en rolig match man kunde titta på från klockan fjorton. Väl placerade på varsin stol insåg J. den lilla tabben att väskan inte var med henne från tunnelbanan. OUPSI. vi sprang tillbaka till tbanan, ringde SL, spärrade kort och plingade vidare en signal till polisen. gissar att hon anmälde den försvunnen ?..
Ringa kollegan som fortfarande inte lämnat huset, att swisha förbi och hämta hennes pass, ett ID kan vara bra. Ringa med föräldrarna om att åka iväg med passet och möta upp kollegan, hah vilket snurr alltså.

vi fick vänta i en dryga halvtimme, sen blev vi tillbakakallade av spärrvakten, som TACK & LOV , sa att väskan avr upphittad och låg i spärren vid Globen. det var bara att åka dit bums ! vad skööönt. vi pustade ut med en varsin Cider/Öl på en liten PUB där istället, för att senare åka direkt till jobbfesten - stället. som jag fortfarande inte riktigt vet vart det var, hah. Bra D.


nu började själva festen. vi stötte först på vår Chef, i Svarta läderhängselshorts, shorta och grön hat med röd fjäder. hah mycket snygg det där. alla chefer skulle tydligen ha denna fina outfiten. vi placerades ut vid borden, en från varje filial vid vardera av dem. baren stod öppnen för fri hämtning mot uppvisande av en liten lapp. farligt.
Efter middagen togs bord och stolar bort för att öppna upp hela rummet, som fylldes av mingel, musik, tävlingar och allt vad det var. riktigt kul var det i varje fall ! och av någon underlig anledning fick jag springa omkring med den där himla gröna lilla hatten, hah. varav en från order på jobbet bar upp mig på sina axlar för att heja ordentligt på J under ÖLhävarTävlingen. ;)

timmarna gick ganska snabbt, vet inte riktigt vart den tog vägen. men efter denna kväll är jag fast besluten om att göra mitt bästa för att söka upp ett alkholås till mobilen . jag vet ju inte vad jag skriver, någonsin. hah. stackars pappa fick sms, halvstavade sådana, där jag snällt informerade honom om att jag inte visste vart jag var. stackarn. :( han blev så rädd att han åkte ända in till stan och hämtade mig.. vilket nog var tur.

en resa hem hade nog kunnat bli lite svår..
tror vi festade lite väl hårt, för jag vår då inte jätte stadig i mina klackar. dessutom blev jag ännu snurrigare av att inte kunna hitta J. som varit borta ett ganska bra tag. stod vid garderoben för att åka hem. ringde N. och frågade vart skjutton i alla dagar hennes syster var. på festen, sa hon. jag hade nu lite smått panik och fick 'order' via telefonen där att springa runt (N. åkte iväg tidigare) och titta igenom alla toaletter osv. lilla problemet var nu att jag itne fiick komma in igen.. en kollega fick springa in och leta innan en vakt knackar mig på axeln och säger, "vi har ett problem. vi har hittat din kompis på toaletten, där hon sovit i över en halvtimma. kan du följa med här?" ojoj, vilket kaos, hah. när den damen blir trött, ja mina vänner
.. då blir hon banne mig trött vartän hon är. ;D



snabb mobilbild precis innan jag rusade ut , för att ta första stegen mot kvällen .




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: