Livet leker

Livet leker, vem sa det? Det fanns inget jag hellre önskade än att livet skulle bli bra och min definition av bra blev lätt. Jag väntade förgäves efter något som inte skulle att komma bara sådär. Jag är fascinerad av livet och dess kunskap & insikt som medföljer vartefter. Definitionen av det jag söker finns inte, så att leta efter det kommer aldrig att nå mig till en verklighet på det sätter jag föreställt mig. Allt går inte medströms, allt går inte motströms. Det mesta är relativt men att måla upp en bild framför sig om hur något borde vara, leder oftast till att du missar det du egentligen söker. Jag tror på positiv inställning. Att lyckas är en sak, men det viktiga är hoppet och inställningen. Jag vill tro att vi lever många liv, men kan bara utgå från detta. Vilket jag nu efter många år av en trasad själ inser. 
"Det är inte hur man har det utan hur man tar det" 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: