natten från helvetet

 
go' kväll!
sitter hos pappa framför fotboll, dagen närmar sig sitt slut., bra det, är otroligt trött efter två vakna dygn. igår var en så hemsk kväll och natt som det bara kan bli. har inte mycket i minnet från den, men har fått den återberättad av både mamma och pappa.
 
började med ett snesteg från mig. råkade ta insomningstabletten med diverse andra kvällsmediciner 19.40. jag minns inte, men det hela började med noll talförmåga utom ett litet halvluddigt uttal. pappa hörde inte vad jag sa när jag pratade. min storebror förstod inget av de sms jag skickat.
BOM. minns inget igen. en svag bild visar sig dock i mitt huvud när jag får det återberättat;
 
skrek i panik och rädsla. halucinerade, såg en man stå i mitt rum, ropade på pappa i panik, visste inte vart jag var, frågade pappa som sa att jag var hemma. ville ha mer medicin för att jag tyckte att det var så jobbigt att inte kunna sova. blev aggressiv när pappa inte tillät mig ta mer medicin, satte på mig skorna och skulle gå ut i linne och trosor, sa att några väntade på mig där ute.kastade mina båda fjärkontroller i väggen, skrek på pappa som ringde till mamma och de var inte långt ifrån en ambulanstripp.
pappa tror att jag tagit knark av någon form.
 
jag minns ingenting förutom den man/män som stod i mitt rum. jag såg dem ju. men ingen var där...
en otroligt hemsk natt och jag förstår fortfarande inte vad som hände
 

berättade för min behandlare och sjuksköterska som kallade på överläkaren. hon sa att det kunde vara en kombination av för mycket mediciner, låg kroppsvikt och det kaliumvärde som för första gången var farligt lågt. hon blev orolig och skrev direkt ut en medicin mot kaliumet som jag skulle starta med direkt idag, pappa mötte mig vid apoteket efter enheten. hon tyckte dock att det var konstigt då jag tydligen får medicin för "mardrömmar" och liknande händelser. men inte heller hon vet vad som egentligen hände..
 
inte roligt då jag för i övrigt mår piss..
men nu är det snart dags för sova! om jag vågar somna..
godernatter på er alla fina :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: