G Ö T E B O R G


LÖRDAG .

Hey allihoppa !
Precis hemkommen från lilla helgvistelsen i Göteborg. Efter en jobbig natt innan lördagsmorgonen, då pappa var tvungen att sova i mammas hus i samma säng som mig - bar det av mot centralen och tåget.

Mötte upp en vän på spåret, jag inte träffat på över två-tre år. det var ett fint återträffande, tills något hände och hennes ångest helt tog över. I allingsås hoppande hon av och vände tillbaka till Sthlm. stackarn..
[förbannadeskitångest] hur som haver landade jag i varje fall i Gbg strax efter nitton. KOLSVART.

Där stod jag i en liten pressbyrå, frågade mig fram och lotsade mig till torget genom människor och tre skriftliga vägbeskrivningar. jani, min förmåga att hitta är bara ..n0ll. en buss skulle jag hitta och sitta på i en kvart.
Nejnej minsann, jag skulle blanda in spårvagnen också, sen buss. MEN efter lite om och med kom jag faktiskt fram till Nina. eller ja, busshållplatsen ivarje fall. Hon gjorde sitt bästa för att beskriva den två minuter långa promenaden mellan buss och lägenhet, tills hon med en djup suck sa "du är helt värdelös på att hitta!!" och gick ut och hämtade mig, hah.

Sen var partyt igång med roliga drinkar, fina människor och bra stämning. Roligt Roligt. kära återseenden av människor man inte sätt på år och dagar, även då de bor i stockholm. Klart värd kväll!
Meningen var dock att jag samma kväll skulle ta mig 'hem' till P;s lägenhet i Göteborg, not the thing that happend.

Jag och Nina i somras .

SÖNDAG
efter lite städning och uppvaknande var det dags för mig att lämna lägenheten och de få som var kvar. gick halvbra att hitta tillbaka, lite snurrigt. speciellt då jag letade efter 'BUSS nr.11' som för i övrigt inte en enda göteborgare ens verkade veta existera. dock inte så konstigt då det var SPÅRVAGN nr.11 jag sökte.. hah.

Gick runt på Nordstan en tre timmar, kom dock tillbaka ganska tomhänt.. hann även springa förbi SHOCK.
en söndag varje månad har de öppet - halleluleja en sån lycka !!
En lat kväll hos Patrik efter det, innan uppvakning klockan sex på morgonen för att ta tåget tillbaka med mamma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: