Dan före dopparedan.


Tjohej.
vilken skitnatt det blev igår .. eller inatt.. Inte mycket att göra åt nu, men ush. jag blir så arg, på mig själv.
suck.

vaknade till av två fingrar under min näsa. åter igen en koll från mamma, som bara tittar om jag andas. om min kropp fortfarande kommer att vakna eller om sängen var den sista platsen jag skulle komma att besöka.
känns hemskt att hon ska behöva göra sådär. vad är det jag inte förstår?

pappa kom förbi på förmiddagen, han fikade med mamma under tiden jag tog bilen iväg mot dagens uppskjutna planer. jag ville ju bara ligga i sängen .. vänta på en ny dag. sova bort ångesten. men det kan man inte göra när det står tjugotredje december i almenackan ..
Handlade in (förhoppningsvis) sista julklappen, hämtade ut sömnmedicin och pantade burkar. passade på att göra en liten jul-godgärning. pantpengarna på 20:- gick till den snälla damen som alltid sitter utanför affären och hälsar så trevligt. jag ler alltid tillbaka och tycker så synd om henne, att människor ska behöva sitta ute i kylan sådär.. :(

hemma är det pyssling och jag har precis gjort ett geléhallon-träd. mycket vackert. nu åter till fixandet. ciao.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: