herr anorexi

 
hejhopp-propp!
inte gjort så mycket alls idag, den enda utgången genom dörren var en tripp till ICA med mamma. stannade förbi pappa en stund, lämna mediciner. mamma börjar jobba imorgon och vill inte att jag är själv. känner mig väldigt klämd då pappa inte heller verkar vilja ha mig hemma. smsade och frågade, sa att det var OK om han inte ville att jag kom, inget svar. är så ledsen och besviken, kanske omoget agerande från mig, men jag hälsade knappt.
 
vet att det inte har med mig att göra, utan herr anorexi-skit som kommer ivägen. alla dessa känslor av maktlöshet, utifrån. denna vilja att hjälpa till men inte riktigt nå fram. desperationen att göra allt bra, men inte bli hörd.
min ätstörning förstör mer och mer. alla relationer, vardagen, livet, ja.. allt utom den lilla kontroll man tror att man har innan man inser att den bara fungerar åt ett håll, ner i skiten. så egentligen vet jag inte om man kan kalla det varken kontroll eller diciplin. lite kanske, bara att jag använder det på fel sätt, mot mig själv, familj och nära. emot.
 
samtidigt känner jag kampen inom mig. hur nära jag är över kullen som hindrar. börjar lossna lite i tankarna, börjar bli mer tydligt hur ovärt denna kamp ner i botten är. känns verkligen som att jag snart snart är i ett stadium där jag vågar. frågan är bara, vad väntar jag på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: