Pride

Jag var på Pride i lördags och gick paraden. På ditvägen träffade jag på en kompis som blev lite tagen av vart jag var på väg; "är du stolt över något?"
För mig är allt bara kärlek. Jag är stolt över att människor vågar älska och anförtro sig till en annan människa. Eller stolt, jag glädjs av det!
Gayvärlden har inte alltid varit så lätt, men det är framsteg att den numera accepteras i många länder. Däremot kan det fortfarande var svårt även i Sverige. Man får lätt en stämpel eller döms på något sätt. Samhället bidrar till att Inte alla vågar vara öppna med sin kärlek och det liv de vill leva..
Prideveckan är dock underbar - all lycka, stöd och glädje! Hela spänningen sprudlar av energi - fantastiskt!
Klart att man ska vara stolt över den man är, men jag kan tycka att det inte är någon skillnad på människans kärlek bara för att man har olika läggningar.. Svårt ämne det där, bäst för mig att sova nu kanske ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: