Insikt och vilja

Jag vill hjälpa, så gärna. Vill inspirera, vara ett bra föredöme. Visa att det verkligen går, på riktigt. Det är mitt främsta mål - att bli fri. Då pratar jag inte enbart om anorexin, utan själva livet. Jag vill jobba, plugga, umgås med nära & kära. Ta dagen som den kommer, våga vara spontan. Inget är enkelt, men det kan vara så mycket mindre okomplicerat än det liv jag har levt.

Jag har svårt för att kämpa enbart för mig själv. Jag har tagit hjälp av andra, att jag kämpar för att kunna vara den människa jag är skapt till att vara, för att kunna ge tillbaka all den kärlek och hjälp jag har fått.
En inspiration försöker jag att vara, genom att peppa och själv gå igenom en helvetesresa jag aldrig bemött i dess like. Visa att det ljusa inte handlar om en osund vikt, ett komplicerat förhållande till mat, jobbiga tankar och en jävla massa ångest över en jordnöt.
Att lyckas med något inte handlar om siffror, att avstå, kräkas eller förbränna. Att ett hanterande inte behöver leda till missbruk.
Jag vill skriva en bok, berätta min historia för att sedan kunna sätta en punkt i mitt egna liv. Kanske till och med hjälpa en och annan, det skulle vara en dröm. Starta på nytt kapitel men ändå ha det med mig som en påminnelse. Att vara observant vid vissa beteenden.
Men det krävs mod. Jag ska försöka hitta det, jag lovar er - jag ska försöka.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: