"Fan vad tjock du är!"

Anorexi är sjukt, jättesjukt. Hjärnan spelar ett spratt mest hela tiden. Får man en kommentar "åh, vad du ser pigg ut" "jag är så stolt, ser hur bra du jobbat" "vad fin du är nu" "det är så stor skillnad". Jag kan bara prata för mig själv men tror att det är ganska lika tankar för många. Inte speciellt många varv innanför pannbenet och kommentaren omvandlas till "fy fan. Du har tappat kontrollen!" "Nu är du tjock, du har misslyckats med den enda du var bra på" "nu får jag inte må dåligt länge"
Osv.. Finns en miljon tolkningar, men ofta negativa.

När jag är hemma, brukar jag kunna glädjas av min nya snygga kropp. Men här på enheten blir allt plötsligt likt en tävling, här ska man vara smal - annars har man inget här att göra. "Alla är smaka förutom jag", brukar jag tänka. Tror att alla vänder sig om när jag gått förbi och tänka "vad gör hon här?"
Det hela ledde till att jag tog min hand runt överarmen - kom inte längre runt. Lårens tur - de går nästan ihop.

Efter lite sunt förnuft sket jag i detta, äntligen! Jag är inte bekväm här, men det är lite lättare att soppa bort. För mig är det nog mycket osäkerhet och rädsla. Något jag aldrig kunnat erkänna för mig själv.
Det blir så konstiga synvinklar här inne, efter att dag ut och dag in blir tankarna så skeva. Det mest utmärglade blir till "normalt", och nära döden blir "snyggt".

Vad fan är det som är så snyggt med tomma blickar och utstickande ben?!
INGET. Former och lysande ögon ska det vara! Innan jag kom hit skämdes jag för min kropp, aldrig är man nöjd..
Men jag MÅR SÅ MYCKET BÄTTRE nu. Jag vantrivs här, men vill INTE se ut som ett skelett igen. Vägrar det gå så långt igen, när mamma satte två fingrar under min näsa för att se att jag andades. ALDRIG.
Jag vill leva och jag kämpar. Inte att jag vänder om nu, när jag nästan är i mål! Tankar kan man ha, men man måste jobba med att kunna hantera dem när de kmr till agerande..
Herregud vilket snurr det är..


Postat av: Anonym

Förbannat mycket kärlek till dig. Var stark!

2013-08-06 @ 16:58:59
Postat av: Sara Eriksson

Kikar in här ibland. Jävlar vad stolt du ska vara över dig själv! Du är så förbannat stark och modig! Fortsätt så fina du. Styrkekramar

2013-08-06 @ 20:43:04
Postat av: ELIN

Uscha! Jag känner verkligen igen mig i det du skriver... :( STYRKEKRAMAR! <3 Du fixar detta!

2013-08-06 @ 21:17:51
URL: http://wahhlgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: