riktig update


hej!
nu ska jag försöka göra en riktig update här, dock vet jag inte hur mycket och om vad jag bör skriva, så allt kanske inte blir så detaljerat.
men efter min fjärde ambulansfärd gav de direktiv till skonkost och absolut ingen laktos - då jag tydligen var överkänslig mot det. skonkosten gick bra men näringsdryckerna innehåller laktos - vilket för mig kändes som en liten lättnad först ("skönt, då slipper jag dem"). men det jag fick istället var mycket mycket värre, (de halverade även min ångestdämpande medicin i samband med detta..).

istället för 2st näringsdrycker kl 10.00 skulle jag dricka 2dl nyponsoppa resorce + en matmuffin. den nyponsoppan är en sorts "klar" näringsdryck, som jag även skulle ta på kvällsmellis, lunch och middag. utöver detta - tre shottar "calogen", som är en mjölkfri näringfsdryck där maxdosen är 3x30ml.

det var den sistnämnda tillskottet som slog knut i min hjärna och jag tror aldrig att jag varit så motstridig och ångerfull som sedan den dag jag började med den. menallt beodde på min mage, som inte fick proppas i med för mycket volym, eller hårdsmälta saker (därav skonkosten). men det var calogenet som satte käppar i hjulet för mig och jag har nog aldrig mått så dåligt, eller haft sådan ångest.

(justeja. min mage har ju inte alls fungerat och om jag lyckades få igång den skulle jag få börja med normalkost igen. och den kom igång under natten en gång och jag var 'överlycklig', det var därför den där sista droppen kom, som fick bägaren att rinna över för mig - när de utanför matsalen stod med den där shoten. jag kände mig så lurad och gaah., anorexin tog över och gav upp..)

jag förstod att jag inte kunde vara kvar på enheten om jag inte tog desssa "shottar" och jag bad om att få prata med överläkaren. jag pratade med henne två gånger och tillslut tröttnade hon på mig och tog mina ord om att "jag förstår att jag inte ka vara kvar här om jag inte kan ta de där shottarna", som att jag ville skriva ut mig, men det gick verkligen inte, shottarna körde bara hiss upp genom strupen igen.
överläkaren ringde pappa och sa att hon skrivit ut mig och att han kunde hämta mig.

mamma & pappa krävde ett samtal med henne, men då hade hon redan tröttnat på mig och stod fast vid utskrivningen men att jag kunde ringa henne om en vecka..

(ps. ni får ursäkta mig om texten är lite snurrig och om jag återupprepar mig lite under dagarna för jag minns inte riktigt vad jag sagt och inte sagt.. men just nu är jag i varje fall hemma och ska ringa överläkaren på måndag. fråga gärna om det är något ni undrar som jag glömt bort att skriva..) :)

hoppas att ni alla mår bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: